Narzędzia do analizy i optymalizacji UX
Google Analytics to jedno z najpopularniejszych narzędzi, które pozwala monitorować zachowania użytkowników na stronie. Dzięki temu narzędziu można sprawdzić, które strony są najczęściej odwiedzane, jakie jest średnie spędzone na stronie użytkownika, oraz które elementy witryny wymagają optymalizacji. Monitorowanie tych danych to klucz do ciągłego poprawiania UX.
Hotjar to narzędzie, które umożliwia tworzenie tzw. map ciepła (heatmaps), pokazujących, w które miejsca na stronie najczęściej klikają użytkownicy. Dzięki temu można zrozumieć, które elementy strony są najbardziej atrakcyjne dla użytkowników, a które być może są pomijane. Hotjar pozwala również na zbieranie opinii użytkowników, co daje bezpośredni wgląd w ich doświadczenia.
Testy A/B polegają na porównywaniu dwóch wersji tej samej strony, aby sprawdzić, która z nich lepiej spełnia oczekiwania użytkowników. Dzięki takim testom można dowiedzieć się, jakie zmiany w projekcie strony (np. w wyglądzie przycisku CTA) mogą wpłynąć na poprawę User Experience.